Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Suonet ja sytostaatit

Moi!

Mä sain vuonna 2005 sytostaatteja puoli vuotta ja niissä meni suonet ihan tukkoon. Puoli vuotta sitten piti aloittaa uuden hoidot, jolloin mulle laitettiin heti laskimoportti.

Mä olen nyt tuon puoli vuotta juossut hoidoissa siten, että kerran viikossa, kerran viikossa, ja sitten vapaa viikko... ja alusta. Laskimoportti on toiminut tähän asti ainakin tosi hyvin ja ollut kätevä.

Mua on pistelty viimeisen 3,5 v. aikana niin monet kerrat, että kaikki pistäminen nykyään kammoksuttaa ja siksi sekin tuntuu kurjalta, kun piikki laitetaan tuohon porttiin... mutta oikeasti se on aika pikkujuttu.

TT-kuvauksessa ne ei voi sitä käyttää ainakaan siellä, missä mä käyn, koska varjoaine pitää saada menemään suoneen sellaisella vauhdilla, että se ei kuulemma portin kautta onnistu. Se harmittaa, koska silloin suonta pitää etsiä aina aika kauan... toisaalta, se on aika hauskaa, kun paras pistäjä tuolla TT:ssä sattuu olemaan sellainen vanha partasuu ukko (joka on kuulemma lääkäri kumminkin) ja yleensä se sitten muutaman yrittämiesen jälkeen haetaan paikalle. Mua aina huvittaa sen näkeminen.

Joka tapauksessa, mä ainakin suosittelen portin laittamista.

maris

maris | 7.5.2008 klo 16:55:52