Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Kantasolusiirto ja vesirokko
Kyllä se ensimmäinen vuosi oli aika tarkkaa siirron jälkeen mitä piti varoa, eikähän sitä mielellään mitään ylimääräistä halunnutkaan. Käsihygienia on minunkin mielestä ehdottoman tärkeä, sillä todella välttää paljon flunssia yms. Minulla siis kolme vuotta siirrosta ja olin tuon vesirokon takia yhteydessä Meilahteen ja edelleen olivat sitä mieltä, ettei kannata olla tekemisissä vesirokkoisen kanssa. Vaikka olen sen lapsena sairastanut, mutta kaikki suojat tuhoutuivat siirron yhteydessä annetuissa hoidoissa ja minut rokotettiin rokotusohjelman mukaan aivan kuin olisin ollut vastasyntynyt. Muutenhan vastustuskyky on palautunut normaaliksi, koska minulla ei ole enää lääkitystä. Asia olisi taas toinen jos olisi hyljinnän estolääkitys tai kortisoni käytössä. Olen ehkä liiankin tarkka ja varoviainen noissa tautiasioissa, mutta onneksi olen pahimmilta välttynyt tähän asti. Ja tosiaan lääkityshän löytyy myös vesirokkoonkin.Kertokaa muuten kokemuksia siirron jälkeisestä elämästänne ja kuinka olette palautuneet ns. normaaliin elämään taudin jälkeen.
- Re: Kantasolusiirto ja vesirokkosinttu