Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Kantasolusiirto ja vesirokko
Tosiaan kolme vuotta takana siirrosta ja päivääkään ei vielä tähän mennessä mennyt etteikö tauti ole mielessa tavalla tai toisella. Ei tosiaan enää ahdistavana asiana niinkuin alussa. Toki olen iloinen että olen hengissä, koska 3 vuotta sitten se tuntui mahdottomalta. Iloitsin kovasti esim.poikani ripille pääsystä tänä kesänä, koska silloin sairastuttuani itkin jo sitäkin etten sitä päivää näe.Hoidot menivät minulla näin jälkeen päin ajatellen tosi hyvin, siirron jälkeen ei pahempia hyljintöjä ollut, kuitenkin vasta viime kesänä loppui kortisoni kokonaan, hyljinnän esto lääkitys muistaakseni joskus viime keväänä. Hyljintä ilmeni pääasiassa ihon punoituksena, suun limakalvoilla ja herpestä oli aika usein, eli monet kalliit kuurit on syöty.
Ajatuksia on monenlaisia, tosiaan aina kun jokin olossa ei ole kunnossa, yhdistää sen heti leukemiaan ja ajattlee ttä onkohan tauti uusiutunut. Aina ennen kontrolliin menoa on hermona, mutta kun verikoe arvot näyttävät hyvää, voi joksikin aikaa huokaista. Kyllä minä läheisteni mielestä aina ylireagoin ja aiheutan turhaa paniikkia itse, mutta sitä on vaikea sellaisen ymmmärtää joka ei ihan itse ole tarvinnut pelätä kaikkea mahdollista. Vaikka tosi hyvin läheiseni ovat minua tukeneet ja ymmärtäneet.
Välillä vaan tuntuu että olisi hyvä puhua jollekkin joka on kokenut saman mutta ei tunne minua muuten. En ole käynyt kertaakaan esim.psykologin juttusilla, vain yhden kerran jutellut syöpäyhdistyksen hoitajan kanssa aika alussa sairastumisen jälkeen. Olo oli kyllä helpottunut sen jälkeen, mutta en vaan ole saanut aikaiseksi varata aikaa, enkä toisaalta ole kokenut niin tarvettakaan, koska on ollut ihmisiä joille puhua.
Ajattelin silloin kun sairastuin, että onneksi se olin minä itse eikä lapseni. Joten ei sinullakaan varmaan ole helppoa ollut.
Jaksamista teille ja mukavaa kesää!
- Re: Kantasolusiirto ja vesirokkosinttu