Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: pelottaa niin pirusti

Hei

Nyt meitä on sitten kaksi clival chordoma potilasta Suomessa.

Minulla diagnosoitiin 3 cm clival chordoma 4 vuotta sitten. Mitään hoitoja ei ole ollut. Ei voi leikata huonon sijainnin vuoksi, sytot eivät tehoa eikä sädetystä anneta, koska ei voi antaa ko. alueelle tarpeeksi tehokasta määrää.

Käyn säännöllisesti seurannassa eli tähystyksessä korvapolilla ja aivokuvissa/neurokirurgilla Töölössä.

Viimeisen kuvauksen jälkeen marraskuussa sain tietää ettei chordoma ole kasvanut diagnosoinnin jälkeen yhtään! Oletan sen johtuvan siitä, että kova työstressi jäi pois työkyvyttömyyseläkkeelle joutumiseni jälkeen.

Ymmärrän pelkosi, mutta toivottavasti sinua lohduttaa tieto siitä, että hengissä saattaa selvitä tästäkin.

http://groups.msn.com/chordoma

sivuilta löydät infoa yllin kyllin ja kohtalotovereita ympäri maailmaa. Itse löysin järjestön vasta vuoden kuluttua sairastumisestani ja olin siihen saakka täysin pimennossa.
marlena | 20.3.2008 klo 04:51:14