Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: pelottaa niin pirusti
Kiva kun kirjoitit, olen odotellutkin viestiäsi. Mikäli haluat niin voit lähettää minulle yksityisen viestin ja voisimme kenties vaihtaa sähköpostiosoitteita.Joko kävit tutustumassa chordoma-sivuihin? Siellä kerrotaan tuosta proton beam -sädehoidosta, josta alemmassa viestissä puhutaan.
Olen käsittänyt, että tuota sädettä annettaisiin vasta leikkauksen jälkeen. Näin ainakin usa:ssa tehdään.
Minulla oli töykkäyksiä oikealle puolelle ohimoon ja siitä sisäänpäin. Myös silmistä katkesi verisuoni aina kun olin esim. viikon kaupunkilomalla (siis jo ensimmäisenä päivänä). Sekä fyysisen että psyykkisen stressin seurauksena toinen silmä tuli punaiseksi, tätä tapahtui jo noin 3 vkon välein. Päänsärkyä ei aluksi ollut. Olin kovin stressaantunut ja työuupunut. Päässä tuntui myös "pahalta". Sen jälkeen on ollut mm. näköhäiriöitä ja väsyn helposti. Myös "unettomuus" vaivaa, pystyn nukkumaan vasta 04-05 välillä, koska aivot ovat aivan pirteät. Sitten saattaa väsymyskohtaus iskeä vaikka vain istuisin katsomassa telkkua: haukottelen lakkaamatta ja vedet valuvat silmistä.
Ensin tehtiin luubiopsia silmäkulman vierestä otsaan, josta löytyi 1,2 cm hyvänlaatuinen kasvain (nimeä en tiedä) ja siitä noin vuoden kuluttua toinen luubiopsia sieraimen kautta kitaonteloon. Saatiin koepala, ja löytyi chordoma.
Minkälaisia oireita sinulla on ollut? Entä miten olet jaksanut pitää itsesi kasassa kaiken tuon epävarmuuden ja pelon keskellä?
Kirjoittele
- Re: pelottaa niin pirustimarlena