Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Sacral chordoma

Hei,olen 33 vuotias nuorimies ja olen sairastanut sacral chordomaa.Se leikattiin 2006 marraskuussa selkärangasta.Minulla on ollut kovat kivut koko sairauden ajan,kipuasteikolla mitattuna 8-10.Eikä lääkärit tiedä vieläkään mistä se johtuu.Olen joutunut syömään suuria määriä lääkkeitä koko sairauteni ajan,lääkkeet ovat pääasiassa olleet vahvoja särky ja hermokipulääkkeitä.Olen joutunut myös luopumaan vanhasta ammatista,eikä vielä ole voitu edes suunnitella uutta ammattia.Eikä arkikaan ota sujuakseen,läheskään normaalisti.

Haluaisin kysyäkkin onko teillä ollut samanlaisia särkyjä sairautenne aikana ja kasvainten poiston jälkeen?Jos on ollut niin minkälaisia selityksiä/apua te olette saaneet lääkäreiltä?Oletteko te joutuneet syömään paljon lääkkeitä?Oletteko te pystyneet palamaan työelämään ja miten teidän arki muuten sujuu?
kmk | 13.3.2008 klo 22:36:21