Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Haimasyöpä ja sen uusia hoitomuotoja mutta mistä???

Hei, olen käynyt viime aikoina harvakseltaan sivuilla, mutta nyt tulin käväisemään ja huomasin viestisi. Noista uusista hoitomuodoista en tiedä, mutta saman kokeneena voin kertoa täällä saatavista hoidoista.
Minä sain diagnoosini viime vuoden marraskuussa, samoin kaikenlaista takkuilua oli minunkin alkutaipaleella. Sitten kun alkoi tapahtua niin, leikkaus joulukuussa ja solusalpaaja eli sytostaattihoidot (tuolla toisessa viestissä kerroit saavasi myös hoitoja) alkoivat tammikuussa. Viimeinen hoitokerta on ensi tiistaina ja lopputarkastukseesa kävinkin jo pikkasen etuajassa. Tietokonekuvaksessa ei mitään merkkejä taudista eikä etäpesäkkeistä ja syöpämarkkeritkin verestä aivan normaaleja. Olen ollut tosi tyytyväinen Syöpätautien klinikan lääkäreihin ja hoitajiin, on tuntunut, että minua on kuunneltu ja otettu toiveitaninkin huomioon ja ennenkaikkea hoidettu hyvin.
Uskon, kun sanotaan, että meillä Suomessa on hyvä tasoinen syöpähoito, mutta tietysti on hyvä ottaa myös muut vaihtoehdot huomioon. Itse en silloin sairastuessani jaksanut muuta kuin luottaa, siihen mitä tarjottiin ja onneksi nyt on kaikki kuitenkin tällä erää hyvin. Parantuahan tästä ei kuulema voi kokonaan, mutta mistäpä sen tietää. Uskoa ja toivoa on!
Kysy rohkeasti lääkäriltäsi ja hoitajiltasi syövästäsi ja hoidoista myös muualla saatavista. Tietoa on tarjolla myös syöpäjärjestöillä sekä netissä erilaisilla sivustoilla, joihin oletkin varmaan jo tutustunut. Täältä keskustelupalstalta saa tukea ja tietoa myös. Meitä haimasyöpään sairastuneita ei kovin montaa täältä löydy, mutta joitakin kuitenkin.
Valitettavasti en voi auttaa noissa uusien hoitomuotojen kysymyksissäsi, mutta jos muuten haluat kirjoitella ja jutella, niin laita viestiä yksityiseen postilaatikkooni.
Voimia ja jaksamista sinulle! Ja toivottavasti lämmintä sekä aurinkoista kesää meille kaikille!

Rile | 18.6.2008 klo 16:40:50