Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
syöpä selkäytimessä - sytarabiinihoito
Hei, onko teillä kellään kokemusta sytarabiini (cytarabine)-nimisestä sytostaatista, jota annetaan suoraan selkäytimeen? Rintasyöpäni on levinnyt selkäytimeen, s-soluja löytyi selkäydinesteestä ja minulle aloitetaan ensi viikolla sytarabiinihoito selkäytimeen. Lääkäri sanoi, että hoito on uusi ja tehokas. Näin kyllä toivon itsekin, mutta kuulostaa aika kamalalta, että selkäytimeen tökitään ruiskulla. Jos vain sinulla on mitään tietoa tästä hoidosta, kertoisitko?Jokainen tiedonhippunenkin auttaisi minua. Olen aika tuskainen tämän uuden diagnoosin kanssa. Ylipäätään, en tiedä ketään toista, jolla syöpä olisi levinnyt selkäytimeen. Tuntuu että kohdalleni sattuvat kaikki erikoiset jutut (minulla on etäpesäke myös silmäkuopassa. mikä sekin on hyvin epätavallista).- syöpä selkäytimessä - sytarabiinihoitoSirkkuli