Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Odotellaan 3 viikkoa tuloksia , miksi ?
70-vuotiaan isäni kainalosta löytyi 5cm kokoinen kasvain 7 viikkoa sitten.Ilmeisesti näytteiden tulokset ovat tulleet jo yli viikko sitten ja tapausta on käsitelty HYKSissä jossain lääkäreiden kokouksessa. Isälleni tulokset kerrotaan vasta kahden viikon päästä.
Vanhempani kävivät viime viikolla itse sairaalssa kysymässä asiaa. Joku hoitajista oli oli nähnyt tulokset ja antanut ymmärtää että kasvain ei olisi "ihan niin pahanlaatuinen", mutta koska vain lääkäri saa kertoa tulokset niin hän ei voinut sanoa muuta.
Miksi ihmeessä potilaalle ei kerrota tuloksia heti ? Eikö lääkäri voi vaikka nopeasti sanella jotain lyhyttä viestiä asiasta ?. Jos eivät tiedä mistä onkyse, kertoisivat sitten sen.
Tietoa odottavat huolesta sekaisin kaikki perheenjäsenet. Itse olen sairastunut valvoessani ja stressatessani isäni kohtaloa ja pelkään iäkkäälle äidilleni käyvän samalla tavalla. Ei tämä viivyttely ainakaan hoitokustannuksia säästä.
Onko HYKS liian ruuhkautunut ? Vai eivätkö lääkärit vain tiedä mistä on kyse ?
Kuinka nopeasi muut ovat saaneet vastauksensa ?
- Odotellaan 3 viikkoa tuloksia , miksi ?odottaja