Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Lamictal epilepsiaan

Hei Paris,

Toivottavasti siirto Trileptalista Keppraan menee hyvin ja Keppra toimii monoterapiana. Olen itse syönyt Kepraa nyt liki puolitoista vuotta maksimiannoksella 2x1500 mg. Lisäksi syön Neurotol Slowta 2x400mg. Tämäkään annostus ei pitänyt oireita pois niin kauan kuin kasvain oli kasvuvaiheessa ja aivoissa oli turvotusta, mutta kunnon kortisonikuurin ja sädetyksen jälkeen olen ollut epilepsian osalta oireeton jo 10 kk. Ihanaa.

Olen jo pariin otteeseen turhaan anellut neurologilta lääkityksen alentamista, koska näin kova lääkitys tekee toisinaan olosta ihan puuroisen, tuntuu kuin koko päivänä ei heräisi ollenkaan. Onkologini mukaan kyse ei kuitenkaan ole pelkästä lääkityksestä, vaan kasvaimeni on nyt niin laajalle levinnyt, että se vaikuttaa väkisinkin myös vireystilaan. Onneksi kasvain on nyt taas remissiossa.

Olen heinäkuun alusta alkaen ollut eläkkeellä. Vaikka välillä ihmettelen miksi en voisi yhä käydä töissä, niin väsymyksen iskiessä työhalut kyllä kummasti häviävät. Yritän pitää kuntoa yllä Pilateksen ja kävelyn avulla ja eron kyllä huomaa, jos kuntoilu jää väliin hiukankin pidemmäksi aikaa.

Sain onneksi ajan neuropsykologille ja testit ovat joulukuun alussa. Oma jaksaminen neljän tunnin maratonissa vähän epäilyttää mutta sittenhän sen näkee… Tavoitteena olisi saada ajolupa takaisin.

Hauskaa talven odotusta kaikille!
t. Hipsurouva
hipsurouva | 9.11.2007 klo 08:46:35