Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: KML/sikainfluenssa?

Hei Nasuli!
Minä kävin ottamassa tavallisen flunssarokotteen (ei mitään oireita)ja tuosta sikarokotteesta sanoi lääkäri ettei tarvitse välttämättä ottaa kun en kuulu riskiryhmään ja tämä tavallinen suojaa sen mikä on tarvista koska sekin on jos on tullakseen joillekin kova.
No katsoo nyt otanko sen sitten ollenkaan?
Ymmärtäisin että minun lääkäri on keskustellut Kimmo Porkan kanssa joka seuraa meidän KML:laisten tilannetta muutenkin ja ohjeet antaa hän.
Ne ketkä ovat saaneet stytostaattia tms. ovat riskiryhmässä ja saavat automaattisesti rokotteen ja me kuten muutkin kansalaiset näin ymmärtäisin saamme kun se on saatavilla.
Ymmärsin lääkärin puheista että alle 3v lapset voisivat sairastua ns. neurologisiin sairauksiin tms. eli se raja sitten vedettiin pois.
Ja onhan aina yksilöllistä miten rokotukset käyttäytyy kullakin sanottiin tiedotteissa.
Itse asun Etelä-Savossa ja täällä en ole vielä lähikunnissa kuullut tapauksia vaikka sanotaan sen olevan jo "epidemia".

Hyvää syksyä ja tsemppiä kaikille ja yritetään pitää pöpöt loitolla.
vaapukka | 30.10.2009 klo 12:39:05