Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: KML/sikainfluenssa?

Hei,
mieheni saa sytostaattihoitoa Hodgkinin tautiin. Meidän omassa terveyskeskuksessa alkaa riskiryhmien rokotukset ensi viikolla. Mieheni soitti eilen syöpäpolille ja kysyi rokotteen ottamisesta ja sieltä tuli tieto, että sikainfluenssarokotetta ei tule hänen missään tapauksessa ottaa, syyksi sanottiin että sytostaattihoidot vievät rokotteelta tehon. Kannattaa siis kysyä omasta hoitopaikasta rokotteen ottamisesta, onkohan tässäkin erilaisia käytäntöjä. Yritin löytää netistä tietoa sikainfluenssarokotteesta sytostaattihoitojen aikana, mutta en löytänyt.
Kyllä tässä mietityttää, että mitä sitten jos mies sairastuu sikainfluenssaan...Itse saan rokotteen koska olen terveydenhuoltoalalla töissä. Aikamoisia sivuoireita olen kuullut joidenkin saaneen mm korkean kuumeen ja päänsäryn sekä käsikipuja.

terveisin
elämäon | 28.10.2009 klo 08:03:17