Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Kokemuksia Hipec-hoidosta?
Minulla syynä oli vatsaonteloon levinnyt paksunsuolensyöpä jossa sitten oli limaa erittäviä kasvaimia ja karsinoosia. Tämä oli nyt kolmas leikkaus, kahdessa edellisessä leikkauksessa oli oli poistettu kasvain ja etäpesäkkeitä mutta ei sitä mikroskooppista näkymätöntä karsinoosia saa kokonaan pois. Nyt tehtiin radikaali sytoroduktio ja sitten se Hipec jossa sillä kuumalla sytostaattihuuhtelulla, Mitomycin-C:llä oli sitten tarkoitus eliminoida se mikroskooppinen karsinoosi.Onnekei ei elimiä tarvinnut pooistaa eikä maksassa ollut pesäkkeitä, ainoastaan umpisupli lähti kun siihen oli kasvanut kasvain kiinni.
Myös virushoidossa niitä viruksia ruiskutettiin sinne vatsa-onteloon juuri tuon karsinoosin eliminoimiseksi.
Oli sieltä sairaalasta kuulemma joku potilas päässyt pois päivää nopeammin kuin minä. Lähinnä kaiketi syynä nopeaan toipumiseen on se että olen yrittänyt pitää yllä hyvää yleiskuntoa että kestäisin nämä rankat hoidot. En nyt mikään urheilija ole mutta yritän liikkua päivittäin.
- Re: Kokemuksia Hipec-hoidosta?kathy
- Re: Kokemuksia Hipec-hoidosta?Johan64na