Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Kokemusta Xeloxista ja Xelodasta?

Hei!

Minulla on ollut yhdistelmähoito okaliplatiin + xeloda 8.3. lähtien. Tänään otin kakkoshoitojakson viimeiset pillerit.

Taustatietona 17.12.09 todettiin kasvain pohjukaissuolessa ja minulle tehtiin whipple-leikkaus 14.1. (poistetaan sappirakko, 1/3 osaa vatsalaukkua, ½ osaa haima, pohjukaissuoli - rakennetaan ohuesta suolesta uudet ruoansulatus"värkit". Todettiin, että se on ampulla vaterin adenokarsinooma. Poistettiin imusolmukkeet ja vatsarasvassa olevista 12/23 oli myös syöpää. Ns. nodulus kakksosessa ei ollut mitään, mutta se oli päässy leviämään haimaan.

Joten, koska tuo leikkaus oli vatsa-alueella en ole AIVAN varma mitkä oireet ovat sytostaatista ja mitkä leikkauksesta. Toisaalta en tiedä miten ne kaksi lääkettä yhdessä vaikuttavat sen sijaan, että olisi pelkästään xelodaa.

Ensimmäisellä viikolla on eniten kipuja, vatsakipuja, alaselkäkipuja eikä ruoka tee mieli syödä. Ummetustakin on silloin. Kakkosviikolla on ripulointi, alaselkäkipuja ja suolistokaasuja.

En ole ollut työssä. Olen englannin lehtori alakoululla. En voisi kuvitella olevani työssä tässä kunnossa.

Kuten aikaisemmat kirjoittajat ovat kirjoittaneet JOKAINEN reagoi yksilöllisesti. Onkologian yksiköissä olevat kyllä osaavat vastata kysymyksiin ja epäilyihin. Muista vain kysyä.

Voimia ja tsemppiä sinulle ja muille!

t. Olympialainen
Olympialainen | 12.4.2010 klo 12:17:29