Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Kokemusta Xeloxista ja Xelodasta?

Hei,
minulla on ollut Xeloda käytössä viime vuoden syyskuusta ja samoin myös Oxaliplatini, eli pelkästä Xelodasta ei ole kokemuksia. Näitten kahden hoidon kanssa on ollut sivuvaikutuksina pahoinvointia, kylmänarkuutta, väsymystä sekä sormenpäiden ja varpaiden puutumista.
Töissä olen kuitenkin käynyt, tosin teen vain kolmena päivänä viikossa töitä, mutta näin olen jaksanut. Nyt juuri olen parin viikon sairaslomalla, kun minulla alkoi esiintyä kuumepiikkejä helmikuussa ja maaliskuussa ja leukosyytit laskivat aika matalalle. Levolla vointi onkin kohentunut, joten yritän palailla töihin ensi viikolla.

Kaikki hoidot vaikuttavat ihmisiin erilailla ja sivuoireitten vaikeus on samoin yksiköllistä ja jaksaminen.
Saat varmasti hyvän opastuksen ennenkuin lääkitys aloitetaan, oirepäiväkirjan ja ohjeet mihin asioihin pitää kiinnittää huomiota. Säännölliset seuranta verikokeet ja lääkärin kontrollit kuuluvat myös hoitoon.

Voimia ja jaksamista sinulle nykyisiin ja tuleviin hoitoihin.
Kirjoittelehan ja kerro kuulumisia ja jos voin joissakin kysymyksissä auttaa niin vastaan mielelläni.
Rile | 9.4.2010 klo 19:45:20