Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: KLL
Sain KLL diagnoosin lokakuussa 1996 ja kaikki on hyvin edelleenkin. Alussa jo kerrottiin, että tämä on yleensä hitaasti etenevä tauti (yleensä). Näin minulla ainakin on ollut. Aluksi kävin hematologilla 3 kk välein. sitten 4 kk ja nykyään 6 kk välein. Verikokeita otetaan ja imusolmukkeet tutkitaan. Alussa jo sanottiin, että kaikki ylimääräiset patit täytyy ilmoittaa ja ne tutkitaan. Leuan alle tuli sitten 2004 pari pattia. Ne tutkittiin ultraäänellä ja todettiin, ettei niissä ole mitään hälyttävää, mutta kilpirauhasessa on kyhmyjä. Ne tutkittiin ja todettiin kilpirauhassyöpä, joka leikattiin ja loput rauhasesta tuhottiin radioaktiivisella jodilla. Oli siis hyvä, että minulla oli tuo KLL ja siksi löydettiin toinen syöpä, joka ei ollut ehtinyt levitä. Kyllä tämän taudin kanssa tulee toimeen, kun ei aina ajattele vain sairautta. Olen oppinut jo unohtamaan sen, paitsi ennen seuraavaa kontrollia.Voidaan kaikki hyvin ja pidetään lippu korkealla.
Eki