Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: myeloma
Heippa Riitukka. Minun diagnoosini tuli siis vuoden vaihteessa ja heti aloitettiin hurjalla kortisonimäärällä joka sitten pienennettiin murto-osaan oireideni vuoksi. Nyt syön kolmatta revlimid-kuuria (3 viikon periodeissa) ja lääke on auttanut sen verran että arvot ovat pienentyneet pikkuhiljaa. Sivuoireina on ollut yletön väsymys ja heikkous varsinkin kortisonipäivän jälkeen (sunnuntaisin otan 13)...ruokahalu on poissa alkuviikon ja verenpaine laskee alakanttiin. Suuhun on tullut tulehduksia ja vähän iho-oireita eli punaisia läikkiä johonkin. Olen saanut daktarin-geeliä suuoireisiin ja ihoon olen laittanut Aloe veran gelly-geeliä. Karvan kasvu on jonkin verran lisääntynyt eli on tullut leukaan vähän ohutta parran tapaista, jota olen saksinut pois...huonoa oloa välillä ja väsymystä mutta yllättävän hyvin on mennyt. Työelämää yritin helmikuussa 3 päivänä mutta väsymys lopetti sen alkuunsa vaikka olenkin toimistotyössä. Ei jaksanut...nyt sairaslomani on syyskuun loppuun tällä erää ja taitaa olla etten enää töihin menekään. Olen ollut jo viisi vuotta osatyökyvyttömyyyseläkkeellä lihastautini vuoksi joten varmaan pikkuhiljaa jään kokonaan eläkkeelle. Kuitenkin olen "vasta" 55 vuotias. Kaikkein eniten harmittaa kun en pysty liikkumaan tarpeeksi. Ainoa liikuntamuotoni vesijuoksu/liikunta on pitänyt jättää uimahallien bakteerivaaran vuoksi. Se oli mulle henki ja elämä ja nyt en enää pääse sinnekään joten...ilot on vähissä. Pitää yrittää edes vähän kävellä ulkona ja liikkua sen minkä pystyy. Toivottavasti kesällä pystyisi luonnonveteen liikkumaan. Voimia ja jaksamista kaikille ja jos työssä jaksaa niin onhan se henkireikä ainakin. Itse olen tänään menossa työpaikalle iltapäiväkahville ja kavereita tapaamaan. Piristää sekin.- myelomariitukka
- Re: myelomaJaneth
- Re: myelomariitukka
- Re: myelomaIgG
- Re: myelomaIgG