Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: KML
Hei Annie!Minä sain diagnoosin myös 2003 eli tuli viisi vuotta kesäkuussa täyteen. Minulla oli leukarit siinä 100 paikkeilla Afos ja B-Trom tosi korkeat en muita tarkkaa lukua ja silloin HB 148 sekä muutenkin veriarvot ihan rempallaan?? Minulla huomattiin tämä KML vahingossa, kun hoidettiin kilpirauhasen liikatoimintaa ja kokeet vain edelleen hälyttivät muutakin. Sitten luupunktiossa jossa Philadelhia-kromosomi todettiin lukemin aika suureksi, eli jopa 95 % oli minulla positiivisiä soluja ja niistä vain kaksi negatiivista. Glivec aloitettiin elokuussa 2003 ja jo joulukuussa saatiin todella hyvä vastine eli % luku tipahti 8 %:tiin ja lääke puri sekä puree edelleen hyvin. Lukemat ovat tällä hetkellä hyvät ainoastaan Hb 102-123 eli kokonais vastine todella hyvä.
Oireita on matkan varrella ollut väsymystä, uupumista, kramppeja, turvotusta mutta ne ovat olleet siedettävissä koska lääkehän vaikuttaa hyvin ja pitää hengissä. Suomessa on todellakin vasta alle 10 vuoden käytetty Gliveciä hyvin tuloksin ja nyt tulleet uusia lääkkeitä kuten Inka totesi. Minulle ei voitu tehdä kantasolusiirtoa, joten olen hyvilläni vaikka joitakin oireita on että tämä Glivec toimii eikä tarvitse kantaa huolta vaikkei pitkän tähtäimen tuloksia tiedä. Olen kuullut, lukenut että jenkeissä jopa yli 20 vuotta olisi jo Glivec ollut käytösssä ja vieläkin siellä tätä syöneet elävät ja voivat hyvin.
Eli älä kanna huolta sillä jos isälläsi on KML, niin hän saa parhainta hoitoa, lääkkeen joka puree ja elämää on eteenkin päin vuosiksi. Itse olen 56v ja elämä vielä edessä nauttien jokaisesta pienestäkin hetkestä ehkä hitaammin vaikkei ihan täysillä.
Voimia sinulle ja isällesi sekä ilmoita miltä tulokset näyttää.