Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: KML
Kiitos vastauksestasi:)Isän kanssa kävimme tänään ylävatsan (eli varmaankin pernan) ultrassa. Perna on isälläni todettu "suurentuneeksi" jo 10 sitten. Nämä varsinaiset verioireet isälläni alkoivat vasta nyt loppukeväästä. Ennen sitä - ei mitään ongelmia.
Olen lueskellut niin paljon kuin mahdollista KML:sta. Olen siinä käsityksessä, että kyseessä on hyvin hoidettavissa oleva sairaus. Monet elävät vuosia ihan normaalia elämää, eivätkä välttämättä kuole lainkaan juuri tähän sairauteen. Ehkä suurin huoleeni onkin juuri nyt se, ettei KML:n hoito olisi niin yksinkertaista esim. Glivecillä tms. isän myeloomalääkityksen vuoksi. Että jotain hoitomuotoja jäisi mahdollisesti käyttämättä.
Katsomme nyt kuitenkin niin rauhassa kuin mahdollista tämän tutkimuksen loppuun. Olen isää prepannut, että tässä sairaudessa sana leukemia lienee pahempi kuin itse sairaus, vaikka kyseessä on tietysti erittäin vakava terveydentila.
Olen siis todella hyvin kiitollinen vastauksestasi, kiitos:)
- Annie