Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
KML ja myelooma - mikä niiden ero?
Hei,Omaisena tarkempaa diagnoosia odottelevana kysyisin, että mikä on käytännön ero KML:n ja myelooman välillä? Vai ovatko käytännössä sama sairaus? Onko potilaan jaksamisen ja hoitojen kannalta suurta eroa? Jompaa kumpaa epäillään, mutta en saanut selvyyttä, kumpaa.
Onko täällä ketään, joka olisi ollut sairautensa kanssa oireeton tai oireet ovat olleet vähäisiä? Yritän pitää toivoa yllä siihen asti, kun tulokset tulevat. Läheiseni ei halua, että tulen hänen mukaansa vastaanotolle kuuntelemaan tuloksia ja hoitosuunnitelmaa. Olisi helpompi kuulla tieto lääkäriltä kuin omalta rakkaalta, jolle siitä puhuminen on kuitenkin niin vaikeaa.Tuntuu, että hän varmaan kertoo minulle "silotellut" version tilanteesta, kun taas minä haluaisin todella tietää, missä mennään. Kuukausi ollaan nyt odoteltu, ja tämä on niin riipivää. Vaikka jotenkin sitä on alkanut tottua tähän suru-uutiseen. Alkushokkini on tältäosin ohi ja vaihtunut vain puhtaaseen suruun ja masennukseen. Saas nähdä saanko täyden hermoromahduksen, kun tulokset tulevat. No, sen teen yksin, omaiseni silmien näkymättömissä, sillä olen luvannut, että hän ei tule koskaan tuntemaan ylimääräistä surua tai huolta minun takiani.
- KML ja myelooma - mikä niiden ero?Lilja.