Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Vinnkejä/neuvoja matkustamiseen

Hei

Minä reissasin perheeni kanssa muutama viikko sitten Usassa. Lääkäri varoitteli matkan riskeistä ja lopuksi neuvoi luopumaan ajatuksesta mm. pitkän lentomatkan vuoksi. Pidin kuitenkin pääni ja tuloksen oli yksi parhaista lomamatkoistani. Minulla ei ole avannetta, mutta sytohoito oli kesken. Sain lääkäriltä kaikenlaisia reseptejä "varmuuden vuoksi", mutta onneksi ei ollut tarvetta vaikka minulla olikin pussillinen lääkkeitä käsimatkatavaroissa. Normaalien lääkkeideni lisäksi pistin päivittäin laskimoveritulppaa ehkäisevää Klexanea vatsaläskiin.

Sain lääkäriltä matkalle mukaan eng.kielisen diagnoosin ja lääkelistan, tein lentoyhtiöille Medif-lomakkeet yhdessä lääkärin kanssa ja selvitin sairaalassa keuhkojeni kuntoa valtimoveren happi arteria-astrup-näytteellä (verikoe ranteesta lääkärin ottamana). Kaikki oli ok ja lääkärini oli erittäin avulias, kun havaitsi että olin päättänyt lähteä. Käsidesiä tietty kului aika lailla.Muista hankkia se eurooppalainen ilmainen kelakortti!

Pyrin siis valmistautumaan mahdollisimmna hyvin etukäteen ja varautumaan riskeihin. Kaikki meni minullakin hienosti ja mm. hengittäminen oli kosteassa ja lämpimässä paljon helpompaa. Aurinko piristi ja uudet virikkeet ympärillä.

Hyvää ja onnistunutta matkaa sinullekin.
agata | 28.4.2011 klo 12:28:58