Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Oksali/Xeloda-sytostaatien jälkioireet

Siunattua sunnuntaiaamua täältä Ilosaarirockin pauhusta.
Itse sain 10 kerran sytostaatit ja söin 80 pv xelodaa. Nyt olen Kuopiossa kipusädehoidossa x 10. Minun sytot loppuivat vasta viime viikolla. Varpaankynnet on lähes kaikki irtoamassa, osa irronnut. Jaloissa pahoja pykimiä - kipeitä kuin mitkä. Sormien kynnet märkivät ja irtoilevat ja todella kipeät. Olen laastaroinut osittain irtiolevia kynsiä, jotteivät tartu joka paikkaan. Kun jaksan kylvetän jalkoja suolavedessä ( esim pari rkl merisuolaa ja pesuvatiin lämmintä vettä) soirmi valuttelen tiskiranan alla. NIin ja tuota tunnottomuutta on myös, aina töksii jalkojaan ja käsiään.
Mutta jos hoidot tehoavat (?itse en vielä tiedä) tämä lienee
ohimenevä vaikkakin paha vaiva. Sitten minulta meni haju- ja makuaisti, silmätkin ovat kuin sialla - punaiset ja turvonneet (korisoni) eikä tämä koko habituskaan kovin mairittelevan näköinen ole - pöhönnyt tankki.
Voimia ja uskoa tulevaisuuteen sydämellä Helmikuu
helmikuu | 15.7.2007 klo 07:33:03