Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: KLL:sta
Hei kaikille KLL:ää poteville!Tämä meidän KLL on vain diaknoosi, kunnes veriarvot putoavat Hb ja trombosyytit alle 100, jolloin tarvitaan hoitoja.
Itse olen saanut diaknoosini 2005 kesällä normaalin rutiinitarkastuksen yhteydessä.
1. vuosi meni suhtkoht kivasti, mutta veriarvot alkoivat laskea pikku hiljaa. Kesällä 2006 tuli tarve saada hoitoa, veriarvot alle 100 ja väsymystä hikoilua todella paljon ja leukkarit yli 100.
Aloitettiin sytostaattihoito 6 kk kolmena päivänä kuukaudessa, ensin kuvittelin, että voisin olla töissä, mutta se ei onnistunut, vastustuskyky aleni niin, että lääkäri kysyi kuinka pitkän sairasloman haluan. Olin sitten sair.lomalla koko hoitojen ajan.Töihin menin huhtikuussa tänä vuonna.
Olen nyt osa-aika eläkkeelä ja minulle se sopii hyvin, en jaksaisi tehdä töitä koko kuukautta. Onneksi ikää on sen verran, että osa-akaisuus tuli sopivasti sairauden jälkeen.
Nyt olen terve toistaiseksi, en murehdi josko KLL riehaantuu jossain vaiheessa, nyt otan ilon irti siitä mistä saan. Olen opetellut olemaan murehtimatta, sehän ei auta mitään.
Tään KLL:n kanssa kyllä pärjää,kun ei jää miettimään miksi minä ym. asioita.
Siitä tämä on yksilöllinen asia, etä kaikilla tuntuu olevan hieman erilainen, toiset voivat hyvin vuosikausia, eikä mitään hoitoa tarvita, mutta perustauti on kuitenkin sama.
Toivotan kaikille hyvää kesää ja kirjoitelkaa, mitä teille kuuluu!
Terveisin Maya
- KLL:stamevei
- Re: KLL:staMolla
- Re: KLL:staLoviisa
- Re: KLL:staLoviisa
- Re: KLL:staMolla
- Re: KLL:stamasa 53
- Re: KLL:stamami
- Re: KLL:staKypsi
- Re: KLL:staMaya
- KLLmevei