Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Onko kellään tietoa maksametastaaseista
minulla todettiin 2 viikkoa sitten melanooman rutiinikontrollissa magneettikuvauksella 9 muutosta maksassa ts.eri kokoisia kasvaimia 0,5 cm-3,5 cm.
Onko kellään kokemusta vastaavasta?
odottelen nyt pääsyä kudosnäytteeseen, jossa todennetaan lopullisesti, onko kyse metastoituneesta syövästä vai jostain muusta.
Magneettikuvauksen tehnyt radiologi oli jo tosin melko vakuuttunut, että kyse on metastaaseista. Hoitava lääkärini taas sanoi, että joitain kertoja on tullut ns. vääriä hälytyksiä eli kuvauksissa ollaan nähty pesäkkeitä, jotka eivät sitten ole olleetkaan syöpää vaan jotain muuta, hyvänlaatuisempaa.
Tietääkö kukaan, miten maksan metastaaseja hoidetaan?
Onko kenelläkään ollut samanlaista tilannetta, olisin kiitollinen pienistäkin tiedonmuruista.
Olen todella ahdistunut, pahinta on ollut odotella tutkimuksiin pääsyä kaikki joulun pyhät. Tämä on jo kolmas kerta, melanooma todettiin eka kerran v. 96, sitten se uusi 2004. Ja nyt taas tämä.
Jos joku vain osaa kertoa jotain maksan etäpesäkkeistä, niiden hoidoista, ennusteesta tms. tai mitä hyvänlaatuisia ne voisivat olla jos ovat, olen kiitollinen.
- Onko kellään tietoa maksametastaaseistapilkku
- Re: Onko kellään tietoa maksametastaaseistayx syöpäläinen
- Re: Onko kellään tietoa maksametastaaseistayx syöpäläinen