Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Non-hodgkin lymfooma

Hei,

minulla tosin ei ollut saman sortin non-hodgkin lymfooma kuin sinulla, mutta sain samat sytostaatit, eli minun kohdallani 6 kertaa CHOEPia. Sairastin harvinaista angioimmunoplastista T-solulymfoomaa, johon ei liene mitään standardihoitoa, minulla CHOEP tehosi ensi hoitokerran jälkeen. Viimeisestä hoitokerrasta tulee jouluna 2 vuotta. Olen hyvässä kunnossa, käyn kylläkin edelleen 3 kk välein kontrollissa.
Ennen sairauden toteamista minulla oli oireena ainoastaan turvonneet imusolmukkeet kaulalla. Täytyy kuitenkin mainita, että sairastin 10 v. sitten kilpirauhassyövän.
Eletään päivä kerrallaan ja iloitaan siitä, että hoidot ovat tehonneet. Ei tulevasta vielä kannata murehtia, pääasia on, että toivut hoidoista. Minulla itselläni kesti ainakin 1/2 vuotta ennenkuin kuntoni palautui suhtkoht normaaliksi, ei tosin saman kuntoiseksi kuin ennen hoitoja. Mutta olen tyytyväinen tähänkin.
Toivon sinulle kovasti voimia ja kärsivällisyyttä. Toipuminen vie aikansa.

Terv Anne
anneanita | 9.11.2011 klo 23:28:33