Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Sytotsemppiä
Tsemppiä kaikille!Pahoinvointilääkkeistä minulle sanottiin, että ennemmin ottaa vaikka ennakkoon, kuin kärsii pahoinvoinnista ja sen aiheuttamasta ruokahaluttomuudesta.
Ja kannattaa tosiaan käyttää maitohappobakteereja suojaamaan masua ja suolistoa. Mulle suositeltiin apteekista oranssivalkoista pakettia ja niitä olen syönyt nyt jonkin aikaa - jos oisin tient niistä aiemmin niin olisin aloittanut heti diagnoosin saatuani.
Syömishaluttomuudesta eräs kohtalotoveri neuvoi, että pitää syödä sitä mikä maistuu, oli se sitten mitä tahansa. Hällä se oli perunamuusia hoidon jälkeisinä päivinä. Jotkut ovat ostaneet Piltti-purkkeja esim. marjajogurttia tms. Kunhan jotain vaan saa alas, ja nestettä tietty paljon. Vesi tai kivennäisvesi on hyvä, ja kaksi litraa päivässä on ok.
Suun kirvelyyn ja haavoihin voi käyttää vaikka oliiviöljyä; purskuttelee sitä suussaan muutaman minuutin ja sylkee pois, jos ei halua niellä. Apteekista saa muitakin tuotteita, jotka auttavat ja kannattaa kysyä hoitajalta neuvoja!
Hyvinä aikoina kannattaa syödä runsaasti kaikkea vihreää; eli salaattia, persiljaa, idätettyjä siemeniä jne.
No tällaisia asioita tuli minulle mieleen sytotsempistä, kaikkea hyvää teille ja pitäkää mieli korkealla!
- Sytotsemppiäsirmu
- Re: Sytotsemppiähilleviivi
- Re: Sytotsemppiäjaa mullako
- Re: Sytotsemppiäsirmu
- Re: SytotsemppiäTarutar
- Re: Sytotsemppiäpelakuu
- Re: SytotsemppiäUllis
- Re: Sytotsemppiäeijuli
- Re: SytotsemppiäCherry
- Re: Sytotsemppiäeijuli