Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: tieto elinaikaennusteesta vain omaiselle
Kun puolisoni sairasti syöpää häntä hoitava lääkäri ei kertonut puolisolleni ennusteesta vaan kertoi siitä minulle. Hän sanoi että potilaalle ei kerrota jos hän ei siitä itse kysy. Minusta se on hyvä käytäntö. Mielestäni vakavasti sairaan ihmisen mielentilaa ei tarvitse enempää järkyttää, mutta kuitenkin tieto siitä että elinaikaa ei ollut paljon enää jäljellä oli minulle ja lapsille tärkeä. Ainakin itse elin niinkuin ennenkin puolisoni läheisyydessä, kävin koiran kanssa lenkillä ja itkin siellä. En tahtonut mitenkään puolisolleni näyttää että yhteistä aikaa on enään vähän jäljellä. Minusta on oikein että lääkäri ei kerro sellaista mitä potilas ei itse kysy. Tieto lisää pelkoa ja ahdistusta sairaalle vielä kaikkien kipujen lisäksi.- tieto elinaikaennusteesta vain omaiselleepäleväinen
- LUKEKAA EDELLINEN VASTAUS HUOLELLAsyövästä parantunut
- Re: LUKEKAA EDELLINEN VASTAUS HUOLELLAsyövästä parantunut
- Re: tieto elinaikaennusteesta vain omaiselletiiamaria