Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Sytostaatit vihdoin alkuun 4.5.
Hei koko"ketjun"poppoolle!"Elämä on"
Takuulla on rassaavaa tuo odottelu noiden hoitopäätösten kanssa :(
Olettekin kulkeneet jo pitkän tien tämän sairauden kanssa erilaisissa muodoissaan.Toivottavasti hän pääsee hoitojen alkuun pian :)
Hienoa että miehelläsi on tuollainen hyvä vierellä kulkija vaikkei sinullakaan helppo tehtävä ole.
Minullahan kävi myös tuon biopsian kanssa niin että sain ärhäkän ruusun jalkaan johon se tehtiin.Muutaman päivän antibioottitiputuksen jälkeen alkoi märkää suorastaan valua haava-alueelta.Olin varma että se on MRSA mutta "onneksi"se oli streptokokki johon sitten suoneen 10 päivän antibiootti ja haava auki ja siinä kumiläppä että märkä pääsi pois,oli se aikamoinen ruljanssi ! Silti sitä odotti vain että hoidot pääsisivät alkamaan.
Sain hoidoksi mabthera-chop'ia(=rituximabi,tulikohan oikein?)8x.
Siitäpä onkin nyt 6 vuotta kun hoidot loppuivat :)
Hilleviiville kirjoitinkin että tuo ruusu se vaan jaksaa vieläkin"kummitella",mutta hyvä näin ;)Toivon että kontrollissakin sitten kaikki ok..
"Inkamari"et jostain syystä halunnut aiemmin kirjoitella.. Varmaan nuo Hilleviivin kauniit ja valoisat kirjoitukset ovat saaneet sinutkin"palaamaan".
Omasta puolestani haluaisin kertoa että minua on hoidettu TAYSIN alueella,ensin Pikonlinnassa ja nyt viime aikoina Taysissa.Lääkäreitä vaihtui hoitojen aikana (99% mukavia) mutta alusta alkaen tähän asti on ollut pysyvänä lääkärinä Leena Keskinen.
Olen kokenut hänet miellyttäväksi ja asiantuntevaksi lääkäriksi johon olen voinut tuntea luottavani.Muiltakin olen kuullut samanlaisia mielipiteitä.
Kerroin tämän siksi jos halusit tietää jonkun hyvän lääkärin lymfooman tiimoilta jos vaikka satut olemaan "näiltä nurkilta".
Hilleviivi,toivottavasti hoitosi sujuvat hyvin! ="Ei tunnu missään",mutta muistathan varautua niin ettei ole pakko lähteä esim.kauppaan heti ja tehdä välttämättömät asiat jotka pystyt ja vielä jaksat ,JOS (huom:jos) menee viimeiset voimanrippeetkin kuurin jälkeen.
Kun hoitokaverillani(80v.+risat)meni yöunet ,niin hän leipoi öisin ,aikansa kuluksi... :)
Vaikken itsekään nukkunut niin ei tosiaankaan riittänyt virtaa muuta kuin sängyssä oloon.
Eri tavoin näihinkin sitten reagoidaan.
Ehkä hän sai kortisonista(annetaan pahoinvoinnin ehkäisyyn)energiaa jota itse en tosiaankaan huomannut vaikka olo kohenikin aina hoitojen ½-välissä.(hoidot olivat 3:n viikon välein.)
Joko tiedät Hilleviivi saatko hoidot niin että pääset saman tien kotiin?Useinhan ainakin ensimmäinen kerta seuraillaan yön yli sairaalassa.Tässäkin lienee monia eri käytäntöjä.
Kevään heräävä kauneus ja valoisuus antakoon voimia teille kaikille<3
t :soikku
- Sytostaatit vihdoin alkuun 4.5. hilleviivi
- Re: Sytostaatit vihdoin alkuun 4.5. hilleviivi
- Re: Sytostaatit vihdoin alkuun 4.5. inkamari
- Re: Sytostaatit vihdoin alkuun 4.5. soikku