Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Lähiomaiset voivat tehdä elämän todella vaikeaksi
Hei!Äitini on ottanut marttyyrin roolin kun sairastuin syöpään. Tänään kävimme palaverissa johon minun ja äitini lisäksi tulivat:lasten suojelun työntekijät ja lastenpsykologit. Äitini valitteli omien voimavarojensa loppumisesta kun kaikki oli perheessämme jääneet hänen niskoilleen (miestä kun ei minulla ole). Lapset eivät tottele ja ovat muutenkin vaikeita.Kukaan ei arvosta hänen panostaan vaikka ilman häntä ei mistään olisi tullut mitään. Monessa kohtaa on varmaan tottakin. Minun ollessani sairaalassa olisi lasten kohtalo ollut vaikea. Kyllä hänen panostaan arvostetaan mutta ei
jaksa aina siitä asiasta puhua. Uskon että, lapset oireilevat minun sairastumisen tähden ja kaikesta epävarmuudesta. Olen myös itse ruvennut ilmaisemaan omia mielipiteitäni enemmän. Se asia on minusta vain positiivista. Olen yrittänyt viimeaikoina kauniisti sanoa hänelle että, ei nykyisin tarvitse olla meitä paimentamassa kun minun tilanteeni on parempi. Tänään sain palaverissa kuulla miten lääkäri oli jutellut veljeni kanssa kahdestaan minun tilanteestani ja ennusteeni hänen mielestään oli että, minulla on enintään kolme vuotta elinaikaa. Minulle
samainen lääkäri oli kertonut aikaa olevan viisi vuotta. Myöhemmin toinen lääkäri sanoi ettei kukaan voi arvioida potilaan jäljellä olevaa aikaa. Toinen mitä Äitini kertoi oli että, väliaikaisessa viipalekuvassa joka tehtiin kun epäiltiin
keuhkokuumetta nähtiin toisten etäpesäkkeiden pienentyneen ja minun kuulemani mukaan toisten etäpesäkkeiden pysyneen ennallaan. Nyt Ätinipä pamautti jymyuutisen alku oli sama kuin
minun tietojeni mukaan mutta sitten tuli lisä informaatiota.
Toiset imusolmukkeet olivat suurentuneet ja haiman takana näkyi jotain muutosta pahempaan.Tapana minun mielestäni on että, ensin asioista informoidaan potilasta eikä omaisia. Ensiviikolla kun menen hakemaan stytostaatteja suoraan suoneen pyydän lääkärin kertomaan miten tuo asia oikein on. Näistä asioista pitäisi puhua aikaisemmin eikä kertomani mukaisessa palaverissa missä pääpaino oli laitettu lasten hyvinvoinnille. Onko kenelläkään samanlaisia ongelmia omien lähiomaisten kanssa?
- Lähiomaiset voivat tehdä elämän todella vaikeaksisininen kalsiitti
- Re: Lähiomaiset voivat tehdä elämän todella vaikeaksiKristitty Lilja