Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Autologinen kantasolusiirto

Minulle tehtiin analoginen kantasolusiirto 2002. Samalla säteilytettiin koko kehoni. Tulokset olivat hyvät, sillä vasta viime keväänä tauti (KLL) uusiutui akuutiksi.

Sain viime keväänä sytostaatteja ja nyt tilanteeni on veriarvojen suhteen kutakuinkin "kurissa". Olen käynyt kuukauden välein verikokeissa ja keväällä on lääkäriaika mikäli tilanteeni ei pahene.

Kuitenkin olen sairastanut keuhkokuumeen jo kolmesti, syönyt useita antibioottikuureja ja viettänyt joitakin viikkoja sairaalassa koska immuniteettini on edelleen todella heikko.Viime viikkoina minulla on ilmaantunut myös melko kovaa luukipua vasemmassa kyynärvarressa ja jomotusta oikeassa. Tähän asti olen onnekkáasti saanut sairastaa ilman pahempia kipuja tai pahoinvointeja. Kipuun syön Tramaleja, mutta niitäkin vain todella tarvittaessa. Joten uudet kuurit lienevät edessäni.

Sen verran itse analogisesta kantasolusiirrosta, että vaikka se on melko pitkäaikainen prosessi, eristyksineen päivineen, niin uskon sen olevan raskaampaa omaisille. Itse sairaana pedissä olevan aika kuluu nopeasti, mutta omaisille viikkojen huoli ja murhe on varmasti todella raskasta.

Ennustehan KLL:ssä on 10-12 vuotta ja parhaimmillaan jopa 20+.
krt_s | 31.1.2010 klo 15:48:58