Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Haimasyöpä joka on levinnyt maksaan

Kiitos Karhutar kun olet jaksanut koko ajan vastata kysymyksiini.

Jos onkin se vaihtoehto että keuhkoihin on alkanut kertyä vettä , niin mitä sille voisi tehdä ?

Onkohan se paha merkki kun isoäidille tulee monta kertaa päivässä melkein mustaa löysää ulostetta vaippaan ?
Olen itse uskotellut itselleni että se johtuisi antibiootista ja rautalääkkeestä.

Tänään pitäisi tulla puolen päivän aikaan syöpäyhdistyksen sairaanhoitaja kotiin käymään. Kun isoäitini on valveilla ollessaan todella ahdistunut ja masentunut. Ja olemme ajatelleet että hänen olisi hyvä saada jokin rauhoittava lääke. Terveyskeskuksesta sanottiin että tälläisessa tapauksessa he eivät voi kirjoittaa. Jonka jälkeen yritimme soittaa tyksiin syöpäklinikalle ( syöpälääkäri ei ole vieläkää ottanut yhteyttä.. eli olemme aika pimennossa. ). Ja syöpäyhdistykseen soittaessa he sanoivat että tulevat käymään tänään. Niin saadaan se tutustumiskäynti tehtyä. Toivottavasti tämän jälkeen alkaisi asiat rullaantua paremmin.

Kamala katsoa läheistä, joka nukkuessa nukkuu todella sikeästi, ja herättyään on tosi sekaisin. ja kun virkonee välillä, niin on ahdistunut ja miettii kuolemaansa , 2 kissaansa..ym.

Varasin itselleni tänään ajan terveyskeskuksesta lääkärille. Kun olen syönyt valeria-rauhoittavaa lääkettä. Mutta oloni on silti paniikinomainen ja todella ahdistunut.
Ajattelin että pyydän jotain mietoa rauhoittavaa, ja että saisin muutaman päivän sairaslomaa. Huomaan että tilani ei ole kykenevä töihin.

Olen myös miettinyt sellaista, että josko tuo tyksin lääkäri ottaa yhteyttä, niin onko mahdollista saada henkilölle joka suurimman osan ajasta makaa sängyllä, ja käy keittiössä pyörätuolilla ( me viemme), niin onko mitään syöpälääkettä/hoitoa jonka pystyisi saamaan kotona ? tablettilääkitys ?

Vai onko kaikki toivo menetetty ja ainut apu kivunlievitys ?
Huolestunut lapsenlapsi | 13.7.2009 klo 10:24:12