Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Yksityinen vs. Julkinen Syöpä hoito?

Sairastan levinnyttä syöpää ja olen ollut 4 vuotta yksityisessä syöpähoidossa, jossa minut pelastettiin v. 2005 elämään saattohoidon kynnykseltä.

Kuvaamasi terveydenhoidon "pyöröovisyndrooma" on minulle tuttu syopäpotilaan osalta. Hoito hajoaa usein niin monelle taholle ( jos on jokin ongelma, joka ei liity varsinaisesti syöpään tai sen ei uskota liittyvän syöpään) niin, että lopulta kukaan ei vastaa mistään.

Itselleni kelpaisi julkinen syöpähoito, jos sitä saisin. Valitettavasti kaikki ne hoitokombinaatiot, joita olen viime vuosina saanut, on mahdollista saada vain privaatissa. Anoin hoitolääkitystäni kaksi vuotta sitten kirjallisesti ja tänä vuonna suullisesti omalta julkiselta polilta, vastaus oli kielteinen.

Olen maksanut hoitoni itse. Kela ei korvaa privaatissa annettavia tippalääkkeitä enää juuri ollenkaan, eikä niitä saa maksukattoon. Hoito on erittäin kallista
( lääkkeet maksavat) ainakin omalla kohdallani. Olemme realisoineet omaisuutta hoitojeni takia. Myös tablettimuotoinen lääkitykseni poistui Kelan korvauksesta, vaikka kasvaimeni on ko. lääkkeen osalta reseptoripositiivinen.

Syöpä on yksilöllinen sairaus ja kaikille ei käy kaikki lääkkeet. Löytyykö jotain tai onko uusista hoidoista hyötyä, sen voi arvioida vain lääkäri.

Helsinkiin valmistui juuri uusi yksityinen syöpäklinikka Saukonpaateen Ruoholahteen. Ainahan voi hakea ns."toisen mielipiteen".
Hillevi | 10.6.2009 klo 17:48:37