Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Miten KELA korvaa sytostaatteja ?
Kiitos Leonoora!En ole mennyt yksityiseen hoitoon vapaaehtoisesti, vaan pakosta, kun minulle ei julkisella puolella ollut enää mitään sellaista uutta lääkitystä, josta olisi ollut ratkaisevaa hyötyä tautiini.
Lähdin kesällä 2005 kotiin kuolemaan. Se, että sain uuden toivon uusien lääkkeiden myötä, oli kohdallani mahdollisuus , jonka haluaisin tarjota kaikille ilman taloudellisia huolia. Juuri siksi olen ottanut asian puheeksi.
Jos näitä lääkkeitä korvattaisiin, kuten vielä muutama vuosi sitten, ihmisillä olisi kumpikin hoitosektori käytettävissä.
Tiedän kroonista syöpää sairastavan ihmisen elämänkohtalon tasan tarkkaan. Tiedän millaista hätää siihen sisältyy.
En voi hyväksyä sellaista, että jos on olemassa hoito jonka varassa elää vuosia, niin se voidaan evätä julksella puolella ja Kela vie vielä korvaukset niiltä onnettomilta, jotka tartuuvat siihen viimeiseen oljenkorteen.
En näe yksityistä ja julkista hoitoa toisilleen vastakkaisina. Suurin osa suomalaisistahan käyttää mm. yksityistä työterveyshuoltoa ja työnantaja maksaa.Ei se herätä minkäänlaista kritiikkiä.
En myöskään koskaan sanoisi toiselle syöpäpotilaalle, ettei hänellä olisi oikeutta hoitoon kuolemanvakavassa tilanteessa, niin paljon kärsimystä olen nähnyt.
Toivon, että uudet lääkkeet tuisivat mahdollisimman pian kaikkien ulottuville.
En ole halunnut käydä syöpäasioista yksityiskesteluja, koska elämäntilanteeni on niin vaikea perheessämme, että siihen ei kertakaikkiaan ole voimia.
Lyötynä en halua enää tulla lyödyksi. Olen Leonooran kanssa samaa mieltä, olkaamme sopuisia, sillä tavalla edistämme kaikki yhteistä asiaamme. Ei se ole keneltäkään pois, jos minäkin jään eloon.
Ystävällisin terveisin Hillevi
- Re: Miten KELA korvaa sytostaatteja ?Hillevi