Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Kesän aikana on Myeloomalaisten nettikeskustelu hiljentynyt huolestuttavasti.
Varmaan jokaisella on ollut kesän aikana paljon ohjelmaa kun akkuja on ladattu moninaisilla tavoilla ja hoidotkin varmaat jatkuneet, kuten minullakin keväällä alkaneet Dexametason-Revlimid- kuurit ovat jatkuneet ja jatkuvat toistaiseksi.Olen ollut kesämökillä niin paljon kuin mahdollista, jotta on saanut sopivan kevyttä liikuntaa pienen keittiöpuutarhan kimpussa touhutessa. Samoin saa raitista happipitoista ilmaa ja hoidoista on ilmeisesti toipunut hieman paremmin.Se on sitten parin viikon päästä Myelooma-verkostoviikonloppu Turun Meri-Karinassa 14.-16..10.2011.
Ohjelma on ainakin laadittu siten, että siitä varmasti saa hyviä eväitä sairauden kanssa jaksamisessa ja uuttakin tietoa, kun mukana on hoitoihin erikoistuneita henkilöitä kuten lauantaina TYKS:n Hematologia ylilääkäri.
En voi olla kysymättä, onko monikin nettikeskusteluihin osallistuneita henkilöistä ilmoittautunut verkostoviikonloppuun. Itse ilmoittauduin jo keväällä. Kokemukseni mukaan vertaistapaamisista saa parhaan hyödyn ,kun pääsee kuulemaan asiantuntijoita ja vaihtamaan kokemuksia saman sairauden kanssa ponnistelevien kanssa niin sanotusti kasvokkain ja pääsee kysymään mieltä askarruttavia asioita heti eli aivan eri tavoin kuin netissä mielipiteitä vaidettaessa. Puitteet tilaisuudelle ainakin pitäisi olla hyvät sillä onhan Meri-Karina rakennettu juuri syöpäsairaita ajatellen ja kokemuksesta tiedän, että ruoka on maittavaa.Ilmoista ei aina tiedä, kun ollaan rannikolla ja syksy painaa kovaa vauhtia päälle.Toivotaan tuolle ajalle kauniita, raikkaita syyspoutia ja 14-15 lämpöastetta.
Itse odotan n. 2½ viikon päästä pidettävältä kokoontumiselta paljon.
Hyviä vointeja kaikille myeloomalaisille, toivoo
Retu
- Kesän aikana on Myeloomalaisten nettikeskustelu hiljentynyt huolestuttavasti.retu