Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Missä vaiheessa teidät on TUTKITTU kunnolla?

Minut ainakin tutkittiin heti, kun ensimmäinen melanooma oli todettu. Luomet kuvattiin, tai ainakin kaikki vähänkin epäilyttävät, ja imusolmukkeet tutkittiin tunnustelemalla. Ultraäänitutkimus maksasta ja kaulan imusolmukkeista, kun niissä ilmeisesti oli jotain epäilyttävää. Löytyi lisää melanoomia, mitkä poistettiin ja kaikista suuremmista otettiin sitten lisäksi suuremmat alueet poistoon. Ensimmäinen oli 1.8 mm ja Clark III. Ensimmäiseen laitettiin jotain säteyly isotooppia, tai vastaavaa ja katsottiin, mihin imusolmukkeeseen menevät. Sieltä poistettiin vartijaimusolmuke, eikä ollut levinnyt. Nyt olen käynyt 1-2 kk välein ihotautilääkärillä ja yleensä aina on kuvattu ja vertailtu luomet. Tähän mennessä on poistettu 14 melanoomaa ja odotan parhaillaan leikkausta korvassa olevan melanooman poistoon. Todennäköisesti se tapahtuu ensi viikolla. Nämä kaikki on hoidettu julkisella puolella, eikä yksityisellä.
Olen päässyt nopeasti hoitoon ja tutkimus on ollut tarkkaa. Monia magneettikuvauksia on tehty ja olen päässyt myös PET-tutkimukseen.
Ilmeisesti on eroja eri paikkakunnilla.
Eki | 10.4.2008 klo 16:44:27