Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Autolginen kantasoluhoito edessä
Hei, JoukoOlen sairastanut samaisen t-solulynfooman ja saanut aivan samanlaiset hoidot kuin sinäki. Eli tuntui aivan siltä kuin olisin omaa tarinaani ja ajatustani lukenut. Kantasolujen palautus meni erittäin hyvin teknisesti. Palautuksen jälkeen kuntoni sitten romahti ja olin aikamoisen huonossa kunnossa: lauhduin, ifektioita oli paljon ja ajoittain olin ihan muissa maailmoissa. Olin varautunut moiseen ja jo lääkärin kanssa hoitosuunnitelmaa tehdessämme olimme päättäneet, että tauti nitistetään ja minä jatkan elämääni syöpähoitojen jälkeen. Minulla toipuminen pohjalla käynnin jälkeen oli todella nopeaa, sillä olin fyysisesti hyväkuntoinen hoitojen alettua. Kotiin päästyäni jaksoin kävellä n. 50 metriä, mutta 2 viikon kulutta kotiutuksesta tein jo kilometrin kävelylenkkejä 2 kertaa päivässä. Hyvä fyysinen kunto, halu parantua ja luottamus hoitoihin auttoi jaksamaan vaikeimpien aikojen yli. Hyvänä tukena olivat läheiset ihmiset ja perhe, joka ei "päästänyt minua vähällä". Ehkä olen luonteeltani perus positiivinen, niin en oikein osannut ajatellakaan muuta kuin parantumista ja tulevaa elämän jatkoa. Nyt kantasolusiirrosta on pian 4 vuotta aikaa, mutta toki asia palaa aina mieleen. Hoito on rankka, mutta ajattelin, että saan puhtaat uudet solut, joilla porskuttaa vielä pitkälle. Kantasolupalautuksen jälkeen olin sairaslomalla vajaat 7 kk ja siitä lähtien kokopäivätöissä, opiskellut uuden tutkinnon työn ohessa ja suunnittelen jatko-opintoja. Ei muuta kuin TSEMPPIÄ ja lippu korkealla. Hyvä siitä tulee!!!
- Re: Autolginen kantasoluhoito edessävaimo vm54
- Re: Autolginen kantasoluhoito edessäuvaimo vm54
- Re: Autolginen kantasoluhoito edessäekalle