Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Re: Miehelläni on aivokasvain gradus IV

hei,

minä hoidin isääni n. kaksi vuotta sitten kotona. Isälläni oli vatsan alueen pitkälle levinnyt syöpä. Kun saimme tiedon ettei enää mitään ole tehtävissä niin kysyin isältä haluaako hän tulla loppuajaksi kotiin. Isän toive oli että hän saisi kuolla kotona. Ne olivat tähänastisen elämäni rankimmat viikot mutta olen erittäin onnellinen että pidin isälle lupaukseni. Ajatus siitä että isä olisi ollut jossain terveyskeskuksen vuodeosastolla vieraiden alati vaihtuvien hoitajien hoidettavana oli kamala. Meillä oli tukena kaupunkgin kotisairaanhoito joka kävi 3 kertaa päivässä. Omaiset olimme isän luona yötä päivää eikä isän tarvinnut olla yksin. Loppuvaiheessa isän olo oli kamala, oli pahoinvintia ja kipuja mutta niin olisi ollut sairaalassa ollessaankin. Uskon että parempaa hoitoa ei voi saada kuin että kuoleva saa olla kotona rakkaidensa luona.

Paperiasiat olivat koko prosessissa vaikeinta kun mistään ei saanut neuvoja vaan kaikki piti itse selvittää. Teet ihanan asian miehellesi kun otat hänet kotiin. Sitä on rakkaus.
Voimia ja halauksia sinulle ja miehellesi. Jos haluat kirjoitella, voit ottaa yhteyttä yksityisviestillä.

Augustina | 21.3.2012 klo 07:37:59