Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Lähipiirissä syöpäpotilas
Re: Äidillä kasvain nenä-/poskiontelossa
No hei taas,minulla hoidot alkoivat leikkauksella, niitä oli kaksi kesäkuussa 2009. Sädehoito tuli sen jälkeen, heinä-syyskuussa.
Syöpätyyppi on adenokystinen karsinooma, en tiedä onko hyvä vai paha. Lääkäri vaan kerran totesi, että harvinainen syöpä ja kun se on vielä tuo a.karsinooma niin kai se sitten on sieltä keljuimmasta päästä.
Kasvain oli n. 4cm:n mittainen, tuossa oikean posken alareunalla. Viimeisiä uusia oireita oli oikean puolen ylähampaiden kipu, luulin että minulla on hampaissa jotakin. Kasvain oli kuulemma tarkkarajainen mutta oli sitten kuitenkin hermoratoja pitkin edennyt silmän suuntaan.
Tällä hetkellä olen takas työssä mutta teen osa-aikatyötä, 50%. Kaikenlaista pientä hankaluutta tuosta rytäkästä jäi.. mutta oikeastaan, melkein kaksi vuotta kun jutusta on vierähtänyt, niin sanoisin että ei tilanne ole pahakaan. Entiselläänhän sitä ei ole mutta nyt on kuitenkin tilanne se, että mitään merkkiä syövän uusiutumisesta ei ole. Ja toivon että poissa pysyykin..
Ymmärrän hyvin tuon alun tunnemyrskyn. Vaikka heinäkuussa tulee 50 mittariin niin ennen tätä en ole sairastanut oikeastaan lainkaan. Muistan kun eka kerran kävin Oysissa ja Raappana kyseli aiemmista sairauksista niin minun vakiovastaus oli: "olen terve kuin pukki paitsi että minulla on tämä syöpä."
Onko äitisi työelämässä ja jos on niin onko nyt sairauslomalla? Ja joko tiedätte minkä tyyppinen syöpä on kyseessä? Kirjoitit että levinnyt silmän suuntaan, eikö vaan?
Juuri noinhan on kuin kirjoitit, asiat yksi kerrallaan. Enkä yritäkään todistella että tämä jotenkin helppoa olis, ei kenelläkään kuka syöpään sairastuu. Huonoja päiviä tulee, pitää vain yrittää ajatella, että huomenna kaikki voi olla paremmin. Kerro terveisiä äidillesi, toivotan hänelle kovasti voimia että jaksaa tulossa olevat hoidot. Ja toki koko teidän muulle perheelle, pitäkää huolta toisistanne;-)
- Re: Äidillä kasvain nenä-/poskiontelossaTulevaisuus?
- Tarkennusta..zaziki
- Re: Äidillä kasvain nenä-/poskiontelossazaziki