Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Re: Äidillä kasvain nenä-/poskiontelossa

Hei suruisa,

Minulla todettiin poskiontelosyöpä vappuaattona 2009. Kasvain oli nenäontelossa ja koepalasta todettiin heti, että se on pahanlaatuinen. Minulla nenän tukkoisuus ja silmän vuotaminen vaivasivat monta vuotta. Viimeisen, reilun vuoden aikana tuli särkyä, korvaoireita.. Eli kuten kerran totesin, on niinkuin olisi puoli päätä jotenkin kummallinen. Syöpäkasvain oli minullakin iso ja levinnyt silmän suuntaan hermoratoja pitkin.

Kaikki tapaukset on tietysti erilaisia mutta jos äkkiä kasvanut niin olisko kuitenkaan syöpää? Minulle ainakin lääkäri sanoi, että kasvu vaatii useita vuosia.. mutta edelleen, tapaukset on niin erilaisia että niitä ei voi eikä pidäkään hirveästi vertailla.

Tuo lääkäritiimi; jo sädehoidon suunnittelu on sellaista, että ainakin omalla kohdallani mukana oli hoitava lääkäri, syöpälääkäri ja joku sitten "säteitten" puolelta, olisiko ollut röntgenlääkäri? Joka tapauksessa usean alan asiantuntijat kokoontuvat jo pelkän sädehoidonkin vuoksi, se on aivan normaalia. Lisäksi olen käynyt ainakin silmä- ja hammaslääkärillä.
Muuten, ainakin täällä OYS:ssa olen ollut tosi tyytyväinen hoitavaan lääkäriin, on tosi tarkka ja huolellinen kaveri.

Turhaa kai kirjoittaakaan mutta älä lue liikaa nettijuttuja. Itsekin kuvittelin vaikka mitä, asioita jotka eivät sitten juuri minun tapauksessani olleet ollenkaan ajankohtaisia. Ja ainakin tuo kuulostaa hyvältä että pitäisi olla hyvänlaatuinen eikä ole levinnyt. Tiedän, että nyt tuntuu kaikki tosi pelottavalta mutta kannattaa kysyä kun mieltä painaa ja yrittää pysyä rauhallisena. Asiat tulevat eteen sitä mukaa kuin tulevat. Ja aina kannattaa ottaa kaikki apu ja hoito, esim. keskusteluapu, vastaan mitä tarjotaan!

Toivon että äitisi kohdalla tilanne kirkastuisi ja sädehoito tepsii. Kirjoittele, olisi mukavaa kuulla miten teillä menee. Voimia teille molemmille!
zaziki | 31.3.2011 klo 17:55:36