Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Re: miten suhtautua??

Hei!
Olen samassa tilanteessa isäni suhteen tosin kyseessä on eri syöpä. Kuulimme asiasta kuukausi sitten ja asun itse ulkomailla.
En osaa antaa muuta neuvoa kuin että vietä aikaa äitisi kanssa nyt ja nauti joka päivästä vaikka ne olisivatkin kivuliaita. Päivään mahtuu aina hyviäkin hetkiä joiden muistot tulevat olemaan sinulle kaikkein tärkeimpiä. Älä vaan jätä menemättä sillä saatat katua. Jos saat sairaslomaa töistä niin ota, muuten suosittelen miettimään että onko mahdollisuutta palkattomaan lomaan. Keskustelkaa asiasta avoimesti, se helpottaa äitiäsi että sinä olet tietoinen kaikesta eikä kysymysmerkkejä jää.
Meillä jokaisella tulee tämä luopumisen tilanne vastaan mutta harvoin sitä uskoo että sen on juuri syöpä ja että se osuu oman perheen kohdalle ennenkuin se todella osuu. Eikä sitä uskoisi että elämä ikäänkuin voi jäädä 'kesken'.
En ole itse uskovainen mutta jostain syystä olen alkanut rukoilla ja tuntuu että siitä saisi oikeasti voimia. Muista että jokainen päivä pitää elää täysillä, siksi äitisi on sinut tänne synnyttänyt. Nyt vaan vielä yhteisiä kokemuksia muistoiksi ja äidillesi arvokkaita viimeisiä kuukausia.
Voimia ja kirjoitellaan!
saga | 12.12.2006 klo 17:47:44