Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Lähipiirissä syöpäpotilas
Re: hoitoväsymyksestä
Moi !!Minun avomieheni sairastui pienisoluiseen keuhkosyöpään viime juhannuksena ja kuoli viime jouluna eli aikaa annettu hanelle vaan puoli vuotta. Tosin tauti oli jo levinnyt aivoihin...ja hoidoista ei juurikaan ollut hyötyä. Hänen kyllä täytyi antaa lääkäreille lupa siitä, että sain kaikki tiedot sairaudesta.
Mutta oli parempi, että sain tiedot sairauden kulusta ja hoidoista suoraan hoitohenkilökunnalta. Vastaukset olivat selvempiä, eikä niihin sisältynyt arvailua ja mitään epämääräistä selittelyä. Luin myös hänen paperit melkeinpä päivittäin. Sieltä selviää paljon tietoa miten hoidot on tarkoitus viedä läpi. Tosin tuossa vaiheessa on parasta olla jonkun hoitajan/lääkärin lähellä, tiedoissa paljon outoa sanastoa meille tavallisille pulliaisille. Ja niitä on turha arvailla, ettei vaan vilkas mielikuvitus ota valtaa ja suurentele asiaa. Tämä on minun henk.kohtainen kokemus tiedon saannista. Potilas haluaa kuitenkin aina hieman "kaunistella" tilannetta. Tai sitten saada toiset tuntemaan huonoa omaatuntoa olemalla ilkeä. Niin, ja minä muuten kysyin lääkärilta elinaika ennustetta... Huimaa kyllä, mutta osui aika tavalla nappiin. Tosin en kyllä asiaa ajatellut silloin, kun kuolema läheni. Tajusin sen vasta myöhemmin. Se ehkäpä johtuu siitä, että hänelle kuolema taisi olla helpotus. Ja sen minäkin tajusin... vaikka ikävä jäikin ja jatkuu edelleen...
- hoitoväsymyksestäElina
- Re: hoitoväsymyksestäLeskeksi joutunut..
- Re: hoitoväsymyksestämaskotti1
- Re: hoitoväsymyksestäBisse
- Re: hoitoväsymyksestätulppu