Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Re: miten tukea entistä puolisoa, miten selvittää lapsen asiat

En tiedä onko tästä sinulle apua mutta minä olen toiminut näin. Toki olen itse se sairastunut osapuoli ja eronnut monia vuosia sitten. Ex-miehelläni ja minulla on yhteishuoltajuus. Alaikäinen lapseni asuu luonani niinkuin kaikki lapseni ovat asuneet erosta lähtien. Olin jo syksyllä yhteydessä kaupunkimme sosiaalitoimeen ja he kävivät kotikäynnillä. Alustavasti jo silloin puhuimme lapsen tulevasta huollon järjestämisestä. Olemme tyttären, kummitädin ja minun välillä sopineet että tarvittaessa lapsen tulevaisuudesta ja asumisesta huolehtivat kummitäti- ja setä. Olemme pitämässä kummitädin ja sedän kanssa yhteisen palaverin asioiden tiimoilta. Olen myös ollut yhteydessä kaupunkimme lastenvalvojaan ja he tulevat kotikäynnille sopimaan asiasta sekä hoitavat asian virallisen puolen. Itse en ole asiasta ex-miehen kanssa vielä puhunut mutta tytär on asiasta hänelle maininnut. Tämä kaikki tapahtuu tyttäreni omasta halusta eikä hän missään tilanteessa halua muuttaa isänsä luo asumaan eikä myöskään jäädä avopuolisoni kanssa asumaan. Viralliset paperit tehdään tammikuun aikana. Myös elatuskustannukset sekä lapsen tukeminen kaikkineen tullaan tällöin käsittelemään perinpohjaisesti ja lastenvalvoja hoitaa paperit ex-miehen kotikuntaan allekirjoitettavaksi. Toki exälle annetaan mahdollisuus olla paikalla asiaan vaikuttamassa tulemalla kotiimme mutta tuskin hän sitä tekee. Yhteydenpitoa välillämme ei juurikaan ole. Tsemppiä sinulle asioiden ratkomiseen sekä voimia terveisin Eijuli
eijuli | 8.12.2009 klo 12:28:39