Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Re: "Paistaa se päivä risukasaankin" ja muut kootut latteudet

Moi,

Sekä "koottuja latteuksia" että vähättelyä on tullut kuultua. Tosin moni on myös tunnustanut, ettei oikein tiedä mitä sanoa ja pelkää, että sanoo jotain tyhmää. Ehkä siinä pelossa jotkut valitsevat sitten sen, etteivät sano mitään (mikä minun mielestäni ei kyllä ole hyvä vaihtoehto sekään).
Se kieltämättä joskus pännii, kun olen kertonut jostain takapakista mieheni tilanteessa tai sanonut, että pelkään tässä käyvän huonosti ja sitten alkaa heti hirveä vakuuttelu päinvastaisesta..Silloin tunnen, että minua syyllistetään siitä, etten jaksakaan aina ajatella optimistisesti. Tällaisille henkilöille en enää viitsikään syvimpiä tuntojani ja pelkojani kertoa.

Me ollaan myös kuultu kaiken maailman hoitokeinoista ja tutun tutuista, jotka ovat sairastaneet syövän ja nyt juoksevat maratoneja tms. Tosin mieluummin sitä kuuleekin selviytymistarinoita. Jotkut nimittäin haluavat aina kertoa niistä, jotka eivät selviytyneet.

Itse olen liiankin kiltti ihminen enkä yleensä ole sanonut mitään vaikka olisi mieli tehnytkin. Lähinnä olen sitten ottanut etäisyyttä sellaisiin ihmisiin, jotka eivät tunnu osaavan suhtautua asiaan.

Miten äitisi voi tällä hetkellä? Voimia teille kaikille!

snow | 26.3.2013 klo 10:56:18