Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Re: syöpäepäilyn varjossa

Kiitos vastauksestasi Karhutar.

Olen viime päivät lukenut rintasyöpätietoa niin paljon, että tulee jo kohta yliannos :( äiti ei ole vielä saanut paksuneulanäyteaikaa, joten senkin suhteen ollaan odottavalla kannalla.

Näiden sivujen lukeminen on melko ahdistavaa, sillä tuntuu, että suurin osa neulanäytelöydöksistä on maligneja ja suurimmalla osalla teistä rintasyöpään sairastuneista syöpä on levinnyt imusolmukkeisiin tai muualle.

Äitini on itse edelleen positiivisella mielin, tekee pitkän tähtäimen suunnitelmia ja sanoo, ettei mieti koko asiaa (ja minä tietty muistutan siitä häntä, kun soittelen äidille mitättömien asioiden takia monta kertaa päivässä).

Onko niin, että mikrokalkit, joita äitini mammografiassa näkyi (tiivistymä, jonka ympärillä mikrokalkkia) on usein viite malignista kasvaimesta? Ja toiseksi, eikö olekin kuitenkin hyvä asia, että mammografialöydös oli "vain" 18mm kokoinen?
Anniliini | 17.8.2009 klo 20:07:04