Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Re: syöpäepäilyn varjossa

Minun äitini sai eilen kutsun mammografian jälkeiseen lisätutkimukseen. Ja minun maailmani romahti. Äitini on kaikkeni.
Asuimme 20 vuotta eri maissa ja nuoruusiän suhde jäi elämästäni kokonaan pois. Hän muutti takaisin Suomeen pari vuotta sitten ja reilut puoli vuotta olemme asuttaneet kahden naisen rintamamiestaloa.
Toteutimme yhdessä sen unelman, josta haaveilimme niin monta vuotta. Tämä puolivuotinen on antanut moninkertaisesti takaisin sen, minkä aikoinaan menetin. Olemme olleet onnellisia ja rakentaneet yhteistä kotiamme samanlaisin arvoin, nauttineet mielettömiä hetkiä, nauraneet itsemme pökerryksiin.

Ja nyt tämä.

Vaikkakin kaikki on alussa, vasta epäilyn vaiheessa, mielessäni kiitää ajatukset ristiin ja rastiin. Purskahtelen itkuun metsän keskellä koirieni kanssa ja työmatkalla autossa. Jopa töissä, työhuoneessani, työskentelen kyynelsilmin. Äitini läsnäollessa minun tulee jaksaa olla vahva, kannustaa, uskoa huomiseen.

Minua pelottaa niin uskomattoman paljon, että soitiinko meille näin lyhyt yhteinen matka? Että kun kaikki järjestyi hyvin, niin hän sairastuu. Tämä ajatus on kestämätön.
Sinna | 29.10.2009 klo 10:50:13