Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Lähipiirissä syöpäpotilas
Re: Mieheni haimasyöpä
Tulin tänne heti ensitilassa hakemaan kai jonkin sortin vertaistukea haimasyöpää sairastavien omaisilta. Isälläni on nyt epäily haimasyövästä, vaikkakaan tässä ei siis ole enää mitään muuta vaihtoehtoa: kasvain haimassa ja pesäkkeitä maksassa. Varmistus tulee tietysti vasta sitten hiukan myöhemmin, kun tutkitaan lisää.Ts. mustaa valkoisella saadaan sitten, mutta kyllähän tämä on selvää. Syöpä on siis jo levinnyt.
Olisinkin halunnut tietää, miten teillä tähän ketjuun kirjoittaneilla syöpä todettiin ja mitä oireita oli? Isällä alkoi kuumeilua olla ja oli kai vähän laihtunutkin. Sitten löysivät kuvissa ja ultrassa nämä tulokset.
Olen lukenut paljon tästä syövästä, mutta eihän mikään etene koskaan oppikirjan mukaan. Olen varautunut siihen, että aikaa ei saata olla kuin muutama kuukausi vai ehkä jopa vähemmän...?? Mutta teidän kertomuksia lukiessani ajattelen, että voisiko sitä olla sitten huomattavasti enemmänkin.
On jotenkin turhauttavaa kun tietää, että tästä ei voi parantua eikä voi elää viittä vuotta tms., vaan aika on jokatapauksessa varmasti lyhyt. Ainakin se aika, mitä voi "elämiseksi" kutsua. Kuumetta lukuun ottamatta isä on muuten vielä kunnossa, syö normaalisti eikä ole kipuja. Mutta kuinka nopeasti nämäkin asiat muuttuvat?
Olen itsekin miettinyt lähinnä ihan hölmöjä ajatuksia, käytännön asioita ja äitini selviämistä. Äidin seuraksi jää yksi alaikäinen lapsi, me muut asumme jo omillamme. Huolettaa miten äiti tulee pärjäämään, koska isä on aina hoitanut kaikki käytännön asiat, autojutut, pihahommat jnejne.
En tiedä milloin tämä lopullisesti itselleni iskostuu mieleen, että isä todellakin tulee kuolemaan. En jotenkin ymmärrä miten tällaista pitäisi käsitellä. Terveestä miehestä tulee yhtäkkiä kuolemaa odottava potilas. Miten tämän voi jaksaa?!
- Mieheni haimasyöpäellari
- Re: Mieheni haimasyöpäKatar67
- Re: Mieheni haimasyöpäellari
- Re: Mieheni haimasyöpäKatar67
- Re: Mieheni haimasyöpäSavosta
- Re: Mieheni haimasyöpäKartsa
- Re: Mieheni haimasyöpäSavosta
- Re: Mieheni haimasyöpäKartsa