Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Lähipiirissä syöpäpotilas
Re: antakaa ohjeita ymmärtää sairasta
Hei!Sain kesällä rintasyöpädiagnoosin ja rinta poistettiin elokuun lopulla. Yleensä puhun kaikki ajatukseni saman tien, mutta tämän väliajan olin täysin puhumaton. Minulla meni kaikki energia asian käsittelyyn ja hyväksymiseen. En pystynyt siinä vaiheessa ottamaan vastaan minkäänlaista lohtua (sitä ei mielestäni ollut), enkä ottamaan huomioon kenenkään muun tunteita tämän asian suhteen.
Onnekseni löysin tämän palstan melkein heti. Oli helpompaa ottaa vastaan tukea sellaisilta, jotka ovat kokeneet saman. Samoin asiat saivat jotenkin oikeat mittasuhteet. Kun luki muiden kärsimyksistä, oma kohtalo ei ollut niin ainutkertaisen epäoikeudenmukainen.
Syöpäpotilaan ohjeissa tähdennetään, että kannattaisi ottaa joku läheinen mukaan lääkäriin kuuntelemaan. Itsehän on niin paniikissa ettei välttämättä muista, mistä on puhuttu. Koin tämän niin henkilökohtaiseksi, ja asiaksi jonka kanssa olin täysin yksin, etten voinut kuvitellakaan ottavani ketään mukaan.
Leikkaukseen mennessä, ja sen jälkeen olen täysin sydämin ja kiitollisena pystynyt vastaanottamaan kaiken välittämisen ja rakkauden, mitä olen saanut. Ystävien ja läheisten tuki on ollut korvaamatonta. On myös muistettava, että syöpä on asia, jonka kanssa on elettävä loppuelämä, vaikka välitöntä vaaraa ei olisikaan. Se ei ole koskaan "pois päiväjärjestyksestä". Mieli on pitkään yliherkkä kaikille vähänkin vähätteleviltä vaikuttaville kommenteille.
Uskon, että miesystäväsi antaa sinun tukea itseään, ja on hyvillään siitä, kunhan hän on riittävästi käsitellyt asiaa itsekseen.
terveisin
Tigerlily
- Re: antakaa ohjeita ymmärtää sairastaTigerlily