Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Lähipiirissä syöpäpotilas
Re: Äidilläni todettiin syöpä
Ymmärrän hyvin tunteesi. Meillä oli sama tilanne ihan äskettäin -ennen täysin terve isäni alkoi yhtäkkiä kuumeilla eikä kuume vaan laskenut, ja löytyi sitten pitkälle levinnyt syöpä. Levinnyt siis paikallisesti sekä tehnyt maksaan etäpesäkkeitä. Leikata ei voi, mutta sytostaatteja aiotaan antaa. Epäilen vaan, kestääkö isä niitäkään, koska on mennyt koko ajan vaan kunnossa alaspäin.Shokkihan tämä todellakin on. Välillä unohtaa asian kun puuhailee omia töitään jne., mutta sitten se aina yhtäkkiä palaa mieleen ja olo on jotensakin lohduton. Koko ajan melkein toivoisi, että joku "ihme" tapahtuisi, mutta eipä se kai kovin todennäköistä ole. Itsekin olen yrittänyt olla mahdollisimman paljon isäni kanssa, mutta toistaiseksi olen vielä ollut myös joustavasti töissäkin. Olen ajatellut niin, että todennäköisesti joudun ottamaan "lomaa" sitten, kun sen aika on...
Mutta mikäli teillä(kin) on huono tilanne, voisit varmastikin harkita sairaslomaa. Omaishoitajuus on tietysti aika rankkaa, oma jaksaminen on varmasti lujilla, mutta mikäli uskot, että pystyisit siihen, mikä ettei. Kotihoitorinkihän järjestyy jokatapauksessa. Tilanteenne on tietysti sikäli erilainen kuin meillä, että äitisi asuu (?) yksin. Kyllähän näissä tilanteissa tosiaan tulee ajateltua, että kaikki mikä vaan on mahdollista, tulee hyödyntää, koska on kuitenkin kyse rakkaan ihmisen viimeisistä ajoista, ja sen ajan tietysti haluaisi viettää sen ihmisen rinnalla. Kannustan sinua viettämään aikaa äitisi kanssa. Ehkä kuitenkin olisi hyvä jonkinlaista ennustetta mahdollisesti tiedustella, tietäisit sitten hiukan varautua.
Voimia sinne, eihän tässä auta muu kuin yrittää eteenpäin.
- Äidilläni todettiin syöpäcrossandra
- Re: Äidilläni todettiin syöpäSavosta
- Äidin väsymys pelottaacrossandra
- Re: Äidin väsymys pelottaaTulenliekki
- Re: Äidin väsymys pelottaaIskän tyttö
- Re: Äidin väsymys pelottaarentunruusu
- Re: Äidin väsymys pelottaasutinah
- Re: Äidilläni todettiin syöpäSirpukka65
- Kiitos teille tuestannecrossandra
- Re: Kiitos teille tuestannejaa mullako