Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Re: Miehellä kivessyöpä

Hei
ja ikävää, että miehesi on sairastunut, mutta se on hyvä että hoidot ovat alkaneet eli suunta eteenpäin:)
Itselläni oli syksyllä kemosädehoito eli säteet ja sytostaatit peräsuolen kasvaimeen. Ja minä myös alkuun olin kauean huolissani noista pöpöistä ja tartuntataudeista, meillä on viisi lasta ja on täysi mahdottomuus, etteivät lapset jotain pöpöjä kantaisi koulusta ja hoitopaikoista. Mutta sairaalassa kyllä lohuttelivat, että ihan normaalisti vaan elellä, hyvä käsihygienia on tosin tarpeen, mutta muuten ei sen kummemmin tarvinnut eristäytyä. tietysti silloin kun veriarvot oli huonoimmillaan, en itse väenpaljoudessa liikkunut, kauppakeskuksissa tms. mutta muuten meillä elettiin ihan normaalisti, enkä saanut yhtään flunssaa enkä mitään muutakaan koko hoitojen aikana!
Tuosta käsidesistä en tiedä, itsekin sitä ostin, mutta jäi käyttämättä....ajattelin, että jospa sitten nämä omat kodin bakteeritkin tulevat jotenkin "ärhäkämmiksi", menee niihin vastustuskyky....kannattaa kysyä sairaalan mielipide.
Kaikkea hyvää tulevaan ja mieliala korkealle, se auttaa paljon, onneksi on kevät ja valoa tulossa.)
cry | 24.2.2008 klo 21:52:36