Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Lähipiirissä syöpäpotilas
leikkaamaton gliooma,gradus 4
Hei,äidilläni kesällä todettu pahanlaatuinen,ärhäkkä aivokasvain, jota ei voida leikata.Sädehoitojakso nyt takana, jatkosta ei vielä tietoa aloitetaanko sytostaasihoidot vai ei. Itse olen vieläkin ymmälläni koko tilanteesta, joka tuntuu kohtuuttomalta ja epäoikeudenmukaiselta (äitini toimi isäni omaishoitajana, joten nyt molemmat tarvitsevat apua).Asumme molemmat siskoni kanssa kaukana,meillä on molemmilla 3 pientä lasta ja itse aloitin juuri työelämän monen vuoden kotiäitinä olon jälkeen. Elämä tuntuu tosi raskaalta.
Onko kellään vastaavaa kokemusta, ettei aivokasvainta ole pystytty leikkaamaan? Miten äkkiä tällaiset potilaat menehtyy, koska sen olen jo ymmärtänyt, ettei äiti tule koskaan enää täysin parantumaan,hoidoilla "ostetaan" vain lisäaikaa.Sen myöntäminen ja äänensanominen on vaikeaa, ei olla pystytty keskustelemaan äidin kanssa asiasta. Oireita on jo nähtävissä ja meillä in iso huoli vanhempien pärjäämisestä, molemmat ovat huonossa kunnossa.
- leikkaamaton gliooma,gradus 4Riikka